رفتن به محتوای اصلی
راهنمای قیمت‌گذاری در عکاسی

راهنمای قیمت‌گذاری در عکاسی

  • ناشر: شورآفرین
  • مولف: علیرضا اکرمی
  • گروه بندی: هنر / عکاسی
  • قطع: رقعی
  • نوع جلد: شمیز
  • تعداد صفحات: ۸۵
  • شابک: 9786222590802
  • نوبت چاپ: ۱
  • سال چاپ: ۱۴۰۰
  • قیمت پشت جلد: ۳۷.۰۰۰ تومان

راهنمای قیمت‌گذاری در عکاسی جـز مـعـدود کتاب‌هـای تخصصی و شاید حتی اولین کتاب در ارتباط با کار و کسب عکاسی در ایران اسـت کـه بـر پایه‌ی تحقیقات بازاریابی و تطبیـق آن‌هـا بـر بـازار ایران، توسط یک عکاس ایرانی برای راهنمایی عکاسان، نگارش شده است.
در ایـن کـتـاب، شـیوه‌های قیمت‌گذاری بر پایه‌ی هزینه، رقابت و تقاضا و عوامل دخیل در قیمت‌گذاری عکاسی بررسی و به تفضیل توضیح داده می‌شـود؛ تـا هـر عکاس بسته بـه شـرایط خـود بـه شــوه قیمت‌گذاری شخصی و منحصر به فرد خودش برسد.

کتاب در چهار بخش اصلی و با فهرست ذیل گرد آمده است:

  • بخش صفر: تعاریف
  • بخش یک: قیمت‌گذاری در خدمات عکاسی
  • بخش دوم: قیمت‌گذاری برای فروش
  • بخش سوم: قوانین طلایی قیمت‌گذاری
  • بخش چهارم: مقایسه قیمت‌گذاری در ایران و سایر کشورها
  • پیوست: جدول محاسبه‌ی قیمت

بخشی از مقدمه کتاب:

قیمت‌گذاری به طور مستقیم در میزان درآمد و جذب مشتری تاثیرگذار است. نکته‌ی مهم در اینجا این است که برای هر فرد ـ در این کتاب: هر عکاس ـ یک فرمول و استراتژی منحصر به فرد و شخصی بابت قیمت‌گذاری وجود دارد و ارائه‌ی دفترچه‌ی قیمت سراسری، قیمت‌گذاری دستوری و نظایر آن، به خاطر درگیر بودن عوامل فردی و محیطی بسیار زیاد در قیمت‌گذاریِ کار و کسب‌های هنری، به نظر من، کار درستی نیست مگر این که چنین دفترچه‌هایی کاربردهای صنفی داشته باشد که آن هم با اما و اگرهای زیادی روبروست و تجربه‌ی شخصی به من نشان داده، کاری‌ست بسیار دشوار یا حتی نشدنی.

به همین منظور در این کتاب سعی شده به آموزش مهارتِ قیمت‌گذاری پرداخته شود تا به عنوان یک راهنما در کنار عکاسان باشد و بتواند در قیمت‌گذاری درست و مناسب به آنان یاری رساند.

دیدگاه خود را ثبت کنید